FRAGMENT I

"Naszą drogę budowania szkoły na nowo zaczynaliśmy z myślą o dzieciach i dla dzieci. Planowaliśmy różne działania i przedsięwzięcia, zastanawiając się intensywnie nad tym, co dzięki temu zyskają nasi uczniowie, nasze środowisko. Nikt z nas nie myślał o sobie. O rozwoju zawodowym czy też osobistym. I to chyba jest powszechne w szkołach i przedszkolach. Nauczyciele boją się myśleć o sobie. Mało tego, jest to źle widziane i odbierane. No bo jak to?! W szkole i przedszkolu najważniejsze jest dziecko! I tu w pełni się zgadzam, dziecko jest bardzo ważne. Jednak będę podkreślała, że tak samo ważny jest nauczyciel. Jestem pewna, że tylko zadowoleni ludzie mogą dać zadowolenie innym. Rozwijający się i uczący dorośli są bardziej wartościowi i ciekawsi dla dzieci i młodzieży."

 

FRAGMENT II

"Budowanie sprawczego zespołu i prowadzenie go przez wiele przedsięwzięć wymagało ode mnie odważnego, ale też przemyślanego działania. Do tego potrzebna jest autentyczność i przekonanie o słuszności obranej drogi. A ja, choć przekonana, miałam też wiele rozterek. Czy dobrze robię, zachęcając ludzi w szkole do tego, żeby przesadnie nie przejmowali się niskimi wynikami egzaminów zewnętrznych? Czy rzeczywiście koncentracja na kształtowaniu kompetencji u dzieci przełoży się na ich lepszy start? Czy ostatecznie dam sobie radę z wszystkimi problemami, jakie pojawiały się po drodze, m.in. z krytyką środowisk edukacyjnych, presją organu nadzoru na poprawę wyniku egzaminu, brakiem środków finansowych na rozwój i wsparcie – zajęcia dodatkowe, materiały, wycieczki.

Moja wiara była jednak dużo silniejsza niż wątpliwości. Bo mocno wierzyłam w to, że zmiana, do jakiej zapraszam wszystkich, prędzej czy później musi przynieść nam oczekiwane efekty, że to tylko kwestia czasu, konsekwencji i spokoju w działaniu. Ludzi angażowałam do pracy na rzecz kształtowania kompetencji, a sama z wicedyrektorem kombinowałam, jak wybrnąć z trudności."

W szkole wcale nie chodzi o szkołę

W szkole wcale nie chodzi o szkołę
W szkole wcale nie chodzi o szkołę

Książka jest próbą odpowiedzi na pytanie, „co jest dziś ważne w szkole?” i zawiera liczne przykłady budowania nowoczesnej szkoły i warsztatu pracy nauczyciela XXI w. Przedstawia historie i inspiracje ludzi, którzy wypracowali oryginalny model pracy pozwalający reformować polską szkołę publiczną. Model ten stał się dobrą praktyką w sferze edukacji i kolejne placówki wdrażają go u siebie.

Dostępność: Dostępny

Cena: 58,00 zł
szt.
  • nowość
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl